top of page

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Mikä on "VERTAAHOITOA.FI"?

VERTAAHOITOA.FI on Suomalainen verkkosivusto, jonka tarkoituksena on auttaa kuluttajia löytämään itselleen sopiva palveluntarjoaja. Sivuston avulla käyttäjä voi vertailla palveluntarjoajia, lukea mitä palveluntarjoajien asiakkaat ovat näistä sanoneet sekä löytää palveluntarjoajien julkiset yhteystiedot. Mikäli palveluntarjoajalla on saatavilla julkiset yhteystiedot tai ajanvarausmahdollisuus, olemme linkittäneet nämä palveluntarjoajan profiiliin kuluttajan helpottamiseksi.

 

Kokoamme tiedot ja arvioinnit vertailukelpoisessa muodossa kaikkien saataville. Kuka tahansa asiakas, tai palvelun tunteva asiakkaan läheinen, voi nyt jättää oman arvionsa palveluntarjoajan tuottamista palveluista. Kuka tahansa voi myös selata maksutta palveluntarjoajia ja valita itselleen sopivan palveluntarjoajan.

 

 

Miksi VERTAAHOITOA.FI on olemassa? 
Jokainen varmasti pyrkii valitsemaan itselleen parhaan mahdollisen hoitopalveluntarjoajan. Vertailu on kuitenkin haastavaa ja jokainen arvostaa hieman erilaisia ominaisuuksia. Välillä vaihtoehtoja joutuu etsimään pitkään, eikä niitä silti ole helposti löydettävissä. Läpinäkyvyys ja vertailukelpoisuus ovat välttämättömiä, jotta erilaisia palveluita käyttävät asiakkaat voivat arvioida palveluntarjoajien tarjoamien palveluiden laatua. 

 

Tavoitteenamme on sekä edistää hoitopalveluiden läpinäkyvyyttä, että vahvistaa ja nopeuttaa positiivista muutosta kaikkien osapuolten hyväksi. Kuluttaja voi vertailla palveluntarjoajia ja palveluntarjoaja voi saada tietoa siitä, kuinka asiakkaat kokevat heidän palvelunsa. 

 

Palveluntarjoajien arviointi ja kommentointi tapahtuu anonyymisti. Palveluntarjoajia arvioidaan ennalta määriteltyjen ominaisuuksien avulla. Näitä ovat esimerkiksi luotettavuus, asiakaspalvelu, osaaminen, viestintä ja turvallisuus. Käyttäjä voi lisäksi jättää avoimen kommentin arvioitavasta palveluntarjoajasta. Kommentti tarkastetaan mahdollisimman pian, jonka jälkeen se julkaistaan palvelussa.

Tehdäksemme hoitopalveluiden vertailusta mahdollisimman helppoa ja viedäksemme yhdessä avointa ja läpinäkyvää hoitoalaa eteenpäin, kannustamme kaikkia jakamaan kokemuksiaan hoitopalveluiden palveluntarjoajista. Anna siis äänesi kuulua. Kerro, minkälaista palvelua sait ja kuinka palvelun koit. 

 

Otamme myös vastaan palautetta omasta palvelustamme, kerro meille täällä, kuinka voimme kehittää VERTAAHOITOA.FI:stä paremman palvelun juuri sinulle.

 

 

Onko Vertaahoitoa.fi ilmainen?
Kyllä, Vertaahoitoa.fi -verkkosivusto kaikkine palveluineen on kuluttajille täysin täysin ilmainen.

 

Huomaa kuitenkin, että siirtyessäsi palveluntarjoajan sivustolle Vertaahoitoa.fi -sivuston ulkopuolelle, voi palveluntarjoaja periä maksuja tarjoamistaan palveluista. 

 

 

Kuinka Vertaahoitoa.fi toimii?

Keräämme jatkuvasti tietoa eri lähteistä Vertaahoitoa.fi palveluun. Hoitopalvelun laadun läpinäkyvyyden lisäämisessä arvokkainta tietoa on asiakkaan kokemus. Oletko käyttänyt hoitopalveluita? Tule mukaan ja kerro anonyymisti minkälaista hoitopalvelua sait. Parannetaan yhdessä hoitopalveluiden läpinäkyvyyttä ja laatua.

Järjestelemme saamamme tiedon vertailtavaan muotoon. Hoitopalveluiden tarjoajia olisi hyvä vertailla, sillä palveluissa on eroja ja eroilla on väliä. Aikaisemmin vertailu on kuitenkin ollut lähes mahdotonta. Vertaahoitoa.fi tekee nyt vertailun mahdolliseksi. Haluamme esittää tiedot muodossa, joka mahdollistaa vertailun. Näin kuluttaja saa erityisesti vertaisarviointien avulla läpinäkyvämmän kuvan eri palveluntarjoajien tarjoamista palveluista. Anna siis äänesi kuulua ja kerro minkälaatuista hoitoa olet saanut.

Vertailun pohjalta kuluttajan on mahdollista varata itselleen aika. Ajan varaaminen onnistuu myös Vertaahoitoa.fi -palvelun avulla, sillä keräämme palveluntarjoajien yhteystiedot palveluntarjoajien profiileihin. 

 

Mikä on Vertaahoitoa.fi:n yksityisyyskäytäntö?
Voit tutustua tietosuojaselosteeseemme täällä.

 

 

Kuinka voin ottaa yhteyttä Vertaahoitoa.fi:n asiakaspalveluun?
Klikkaa TÄSTÄ ottaaksesi yhteyttä asiakaspalveluumme. Voit myös ottaa meihin yhteyttä Twitterissä, Instagramissa sekä Facebookissa.

 

 

Voiko Vertaahoitoa.fi ottaa yhteyttä palveluntarjoajaan puolestani?
Ei. Vertaahoitoa.fi ei voi ottaa yhteyttä palveluntarjoajaan puolestasi missään tilanteessa. Suosittelemme, että palveluntarjoajaan otetaan yhteyttä heidän itsensä julkaisemien yhteydenottokanavien kautta, jotka löytyvät heidän profiileistaan tai palveluntarjoajien omilta nettisivuilta. 

 

Tarkoituksemme on myöhemmin tuoda palveluumme ominaisuuksia, joiden avulla yhteydenotto helpottuu, mutta toistaiseksi Vertaahoitoa.fi ei toimi minkäänlaisena edustajana tai yhteydenpitäjänä asiakkaan ja palveluntarjoajan välillä.

 

 

Voinko saada palveluntarjoajan yhteystiedot Vertaahoitoa.fi:ltä? 
Vertaahoitoa.fi:llä ei ole yksittäisten palveluntarjoajien palveluksessa olevien henkilöiden yhteystietoja. Vertaahoitoa.fi -sivustolta voit kuitenkin löytää palveluntarjoajan julkaisemat yhteystiedot, joiden avulla palveluntarjoajaan voi olla yhteydessä.

 

 

Kuinka käytän Vertaahoitoa.fi sivustoa?
Etsi palveluntarjoajaa:

Voit etsiä palveluntarjoajaa "etsi" tai ”search” hakutoiminnolla, tai valitsemalla ensin palveluntarjoajan luokan (esimerkiksi "lääkäripalvelut") ja kaupungin, jonka jälkeen pääset selaamaan palveluntarjoajia. Näet käyttäjien antamat arvosanat palveluntarjoajille ja voit näin arvioida palveluntarjoajan tarjoaman palvelun laatua. Lisäksi voit tarkastella tarkemmin arvosanoja ja lukea palveluntarjoajista kirjoitettuja palautteita palveluntarjoajien profiilisivuilla.

 

Arviointi:
Voit arvioida palveluntarjoajan klikkaamalla ”arvioi palveluntarjoaja”. Anna arvosana 1 ja 5 välillä ja kirjoita halutessasi avoin kommentti. 

Ajanvaraus:

Klikkaa palveluntarjoajan profiilissa olevaa "ajanvaraus" tai "yhteystiedot" painiketta, jolloin siirryt pois Vertaahoitoa.fi -palvelun parista kyseisen palveluntarjoajan palveluun varaamaan aikaa.

 

 

Miksi palveluntarjoajaa ei ole rekisteröity VERTAAHOITOA.FI sivustolle?
Lisäämme palveluntarjoajien profiileita sivuillemme sitä mukaa, kun palveluntarjoajia arvioidaan.

Lisäksi keräämme kyselyn ja palautteiden avulla tietoa siitä, mistä palvelualasta ja paikkakunnasta kaivataan eniten tietoa. Tämän kyselyn perusteella lisäämme eniten kaivattua tietoa palveluumme. Voit myös halutessasi ehdottaa palveluntarjoajaa, palvelualaa tai aluetta, jonka haluaisit sisällyttää palveluun.

 

 

Miksi palveluntarjoajalla on profiili, mutta ei ole arvostelua?
On mahdollista, että luomme palveluntarjoajalle valmiin profiilin, jota kukaan ei ole vielä arvostellut.

 

 

Mitä tarkoittaa listauksissa näkyvä X/5?

X/5 tarkoittaa sitä, että palveluntarjoaja on listattu, mutta palveluntarjoajaa ei ole vielä arvioitu. Arvioidaksesi palveluntarjoajan, paina "Arvioi". 

 

 

Mistä Vertaahoitoa.fi kerää sivuilla esitettävät tiedot?
Keräämme tiedot julkisista lähteistä sekä laadituista arvioista. Näihin lähteisiin kuuluvat mm. avoimesti saatavilla olevat viranomaistietokannat, palveluntarjoajien julkiset verkkosivut sekä kuluttajien arviot. Arvostelut saamme suoraan palveluntarjoajien asiakkailta.   

 

 

Maksavatko palveluntarjoajat Vertaahoitoa.fi:lle?
Palveluntarjoajat eivät maksa Vertaahoitoa.fi:lle. 

 

 

Kuinka voin korjata tietoja palveluntarjoajan profiilissa?
Mikäli havaitset tiedoissa virheen, tai epäilet virhettä, ole mahdollisimman pian yhteydessä asiakaspalveluumme. Meille on ensisijaisen tärkeää, että kaikki tiedot ovat oikeita ja ajantasaisia. 

 

 

Kuinka voin arvioida palveluntarjoajan?
Voit arvioida palveluntarjoajan TÄÄLLÄ. Kun olet arvioinut palveluntarjoajan ja lähettänyt sen, luemme arvion. Arvion täyttäessä Julkaisusäännöt, julkaisemme arvion mahdollisimman pian palvelussa. Mikäli arvio ei täytä Julkaisusääntöjen vaatimuksia (arvostelussa esiintyy esimerkiksi uhkauksia tai muita laittomuuksia), emme julkaise arviota. Arvioija vastaa itse arviostaan. Emme myöskään julkaise tunnistetietoja, kuten henkilöiden nimiä. Tältä osin pidätämme oikeuden muuttaa muutoin asiallista arviota jättämällä arviosta tunnistetiedot pois.

 

 

Kuinka voin poistaa antamani arvion Vertaahoitoa.fi palvelusta?
Helpoin tapa arvion poistamiseen on ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme TÄÄLLÄ

 

 

Kuinka voin muokata antamaani arviota?
Helpoin tapa arvion muokkaamiseen on ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme TÄÄLLÄ.

 

 

Kuinka Vertaahoitoa.fi valvoo julkaistavia arvioita?
On kaikkien etu, että arviot ovat aitoja ja rehellisiä (sekä positiiviset, että negatiiviset). Julkaisusääntöjen ja Yleisten Käyttöehtojen avulla pyrimme varmistamaan mahdollisimman korkean laadun. Tästä syystä jokainen arvio luetaan ennen julkaisemista. Tämän lisäksi meillä on käytössä kilpailu -ja kuluttajaviranomaisen suosittelemia sisäisiä menettelytapoja, joiden avulla pyrimme takaamaan mahdollisimman korkealaatuisen palvelun.

 

 

Julkaistaanko arvioni anonyymisti?
Lähtökohtamme on se, että arviot ovat anonyymejä. Myöhemmässä vaiheessa tulemme todennäköisesti tarjoamaan mahdollisuuden myös tunnistettavaan arvosteluun. 

 

 

Miksi arviotani ei julkaistu?
On mahdollista, että arviosi on edelleen tarkastuksessa. Arvioiden määrästä riippuen arvion julkaisu voi kestää jopa viisi työpäivää. On myös mahdollista, että arvio on ollut Julkaisusääntöjen tai Yleisten Käyttöehtojen vastainen. Esimerkiksi arviot, jotka sisältävät nimittelyä, henkilökohtaisia hyökkäyksiä, rasistisia kommentteja, uhkauksia tai muita laittomuuksia ovat Julkaisusääntöjemme vastaisia ja tästä syystä emme julkaise tämän sisältöisiä arvioita.

Voit aina olla asiakaspalveluumme yhteydessä, jotta asia saadaan selvitettyä. 

 

 

Maksavatko palveluntarjoajat Vertaahoitoa.fiI:lle saadakseen hyviä arvosteluita tai jotta huonot arvostelut poistetaan?
Palveluntarjoajat eivät maksa Vertaahoitoa.fi:lle. Tämänkaltainen toiminta ei edistä nähdäksemme läpinäkyvyyttä, joten palveluntarjoajat eivät voi vastiketta vastaan vaikuttaa arvioiden sisältöön.

 

Voinko jättää useamman kuin yhden arvion samasta palveluntarjoajasta?
Voit jättää yhden arvion yhdestä palvelukokemuksesta. Esimerkiksi, mikäli käytät samaa lääkäritaloa useamman kerran, voit jättää jokaisesta kerrasta yhden arvostelun (yksi käynti = yksi palvelukokemus = yksi arvio).

Mikäli käytät pitkäkestoisempia hoitopalveluita (esimerkiksi päivä - tai hoivakotien palveluita), voit tarvittaessa päivittää arvostelusi asiakaspalvelumme kautta.

 

Onko julkaistavan arvion sisällön suhteen sääntöjä?
Kyllä, julkaisusääntömme löydät TÄÄLTÄ

Mikä on Vertaahoitoa.fi:n rooli ajanvarauksessa?
Vertaahoitoa.fi ei ole ajanvaraussivusto. Vertaahoitoa.fi -sivuston kautta voit toistaiseksi ainoastaan arvioida ja verrata eri palveluntarjoajia. Vertaahoitoa.fi sivustolta löytyvät yhteystiedot ovat lääkäreiden ja palveluntarjoajien omilla sivuillaan julkaisemia yhteystietoja. Vertaahoitoa.fi ei voi varata, muuttaa tai perua käyttäjiensä puolesta aikoja lääkäreille tai palveluntarjoajille. 

 


Miksi voin vertailla vain palveluita tarjoavia yrityksiä, enkä yksittäisiä ammatinharjoittajia?
Aloitamme palvelun palveluntarjoajien vertailulla. Yksittäisten ammatinharjoittajien (esimerkiksi lääkärien) tietojen ja arvioiden käsittely edellyttää sisäisiä prosesseja, jotka eivät vielä ole valmiina. 

Tarkoituksemme on myöhemmässä vaiheessa mahdollistaa myös tarkempi arviointi -ja vertailumahdollisuus. Yksittäisten hoitoalan ammattilaisten (esimerkiksi lääkärin) arvostelu tulee todennäköisesti mahdolliseksi tulevaisuudessa.

 

 

Mitä sääntöjä palvelussa on?
Vertaahoitoa.fi pyrkii mahdollisimman laadukkaaseen palveluun. Tämän pyrkimyksen tueksi on laadittu seuraavat säännöt, jotka kattavat Vertaahoitoa.fi -palvelun käyttöä:

Yleiset käyttöehdot
Tietosuojaseloste
Julkaisusäännöt
 

Huomioi, että mikäli et hyväksy kaikkia näitä ehtoja, tulee palvelun käyttö lopettaa välittömästi. Vertaahoitoa.fi -palveluun sovelletaan kaikilta osin Suomen lakia.

 

 

Omistan yrityksen tai edustan yritystä, kuinka saan palveluni listoille?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin luodaan yrityksellenne profiili palveluumme ja lisätään yrityksenne tiedot palveluumme.

 

 

Palaute

Toivomme että palvelustamme on sinulle hyötyä. Mikäli haluat antaa meille palautetta tai kehitysehdotuksia, voit tehdä sen TÄÄLLÄ. Palvelumme on rakennettu käyttäjiä varten, joten haluamme kuunnella käyttäjiä.

 

Viimeksi päivitetty: 16.7.2019

bottom of page